Dostupnost moderních tiskových efektů překvapila desítky profesionálů

Konec nudných tištěných materiálů v České republice. S tímto ambiciózním cílem letos v dubnu odstartoval vzdělávací projekt Creative Hub. Po půl roce svého fungování hlásí první výsledky: Více než 160 zástupců z řad českých grafiků, marketingových oddělení a reklamních agentur se na bezplatných seminářích a workshopech dozvědělo o nových možnostech tištěné a vizuální komunikace.

Nově nabyté vědomosti si mohli vzápětí vyzkoušet v praxi při tvorbě vlastních zušlechtěných tiskovin pod vedením odborníků. Ty nejlepší z nich následně vybrala a ocenila odborná porota. Pod projektem je podepsaná česká poradenská společnost GRAFIE CZ, odborným garantem je Konica Minolta.

„Skrze bezplatné přednášky a workshopy po celé České republice jsme zájemcům představovali technologie, které nabízejí nové možnosti v povrchové úpravě tiskovin. Následně měli účastníci možnost zpracovat buď vlastní, nebo zadaný projekt, na kterém se naučili připravit tisková data. Zároveň jsme jim předali spoustu informací z praxe,“ přiblížil průběh Creative Hubu ředitel GRAFIE CZ Martin Novotný. Zájemci tvořili své projekty pod vedením odborníků z praxe, mezi kterými byli Vladimír Strejček, zakladatel studia DRAWetc., David Kantor, zakladatel studia Kantors Creative Club, Johana Kratochvílová ze Signatury.cz a Filip Blažek z Designiq.

Součástí Creative Hubu byla také soutěž Surface Touch. V té mohli zájemci svá díla přihlásit do tří kategorií: merkantilní tiskoviny, obaly a publikování. Mezi odevzdanými pracemi se tak například objevily návrhy na obaly knih, dětské vystřihovánky, plakát k filmu nebo třeba bezejmenná vizitka, která měla svým zpracováním zaujmout natolik, že nebylo potřeba uvádět jméno jejího majitele.

„Hodnotili jsme samotný grafický návrh a jeho originalitu a také způsob, jakým se kreativci zhostili technologických možností povrchového zušlechťování. Musím uznat, že úroveň odevzdaných materiálů nás velmi mile překvapila, o to těžší však bylo rozhodnout, kdo si odnese ceny v jednotlivých kategoriích. Nakonec jsme se rozhodli přidat ještě cenu za originalitu,“ uvedl člen poroty a obchodní ředitel divize produkčního tisku Konica Minolta Business Solutions Czech Marcel Loreth.

Slavnostní předání cen proběhlo 26. 9. v pražském Klubu Lávka. První místo v kategorii merkantilních tiskovin si odnesl Tomáš Svoboda za dílo s názvem Mexický holič. Jako nejlepší obal byl vyhodnocen návrh krabičky na hodinky autorky Kristýny Onnalah a kategorii publikování ovládl Vladislav Staněk s dílem Zlatá rybka, který získal také cenu generálního partnera. Cenu za originalitu porota udělila Martině Kurkové Nožičkové za návrh dětské vystřihovánky s názvem Gramla.

„Jsem moc ráda, že jsem se projektu Creative Hub mohla zúčastnit, protože jsem měla minimální povědomí o možnostech zušlechťování. Vždy jsem si myslela, že lakování a zlacení je pro nízkonákladové zakázky finančně nedostupné, takže velmi vítám možnost lakování tisků od pár kusů. Myslím, že díky účasti v projektu začnu zušlechťování tiskovin ve svých návrzích více využívat a nebudu se ho bát svým zákazníkům nabídnout,“ doplnila jedna z oceněných Martina Kurková Nožičková.