Ve světě maloobchodu je důležitou součástí úspěšného prodeje vizuální komunikace. Protože prodejci mají obvykle na skladě velké množství výrobků, spoléhají se na účinné tištěné materiály, aby nasměrovali pozornost zákazníků ke konkrétním výrobkům a značkám.
Na jediné tiskárně v místě prodeje lze jednoduše vytvořit celé spektrum médií, včetně oboustranných bannerů a plakátů, předem nařezaných a voděodolných médií. Vše, od etiket, cenovek a samolepek až po obrázky produktů s vysokým rozlišením, bannery a značení, poukázky, kupony, značkové papírové tašky, letáky s návody a dalšími informacemi, lze vytisknout přímo v obchodě a vyžádání a přesně v počtu, který je potřeba. Maloobchodní řešení OKI pomohou zlepšit prostředí pro zákazníky pomocí poutavých značení, která ovlivňují rozhodování zákazníků a zvyšují hodnotu nákupu.
Proč zadávat tisk značení externě jiné firmě, když si můžete pomocí tiskáren formátu A3 řady MC800 a C800 od OKI vytisknout vše, co potřebujete. Kompaktní a cenově úsporné barevné A3 tiskárny pro maloobchodní prodejce jsou vybaveny digitální technologií LED a přinášejí vysokou rychlost a špičkovou kvalitu tisku na širokou škálu médií. Nebudete již potřebovat tiskárny pro velkoformátový tisk, ani další řezací zařízení nebo speciální tiskárny. Velké i malé formáty si budete moci vytisknout na jednom kompaktním zařízení. Tiskárny umožňují tisk od formátu A6 do formátu A3 včetně bannerů o délce až 1,2 metru, přičemž si poradí s materiálem od 64 do 256 g/m2. Je možné používat předem nařezaná média, značení, plakáty, regálové prezentace a bannery. Další předností je flexibilní kapacita papíru v podavačích a vysokokapacitní tonery pro tisk. Řada multifunkčních tiskáren řady MC800 dále nabízí pokročilé funkce pro tisk, kopírování, skenování, přizpůsobitelné rozhraní a bezproblémovou integraci pracovních postupů.
Zkušenosti z praxe
Möbel Rieger prodává v Německu vybavení pro domácnost. Aby prodejny vypadaly co nejlépe, má společnost třicetičlenný tým pro vizuální propagaci zboží, který se stará o šest nákupních center. Vedení přišlo s koncepcí zaměřit svou pozornost na tištěné materiály pro místa prodeje (POS). Společnost zvolila barevnou tiskárnu OKI Pro9431dn pro tisk veškerých propagačních materiálů malého formátu (až do rozměru SRA3). Tonerové tiskárny OKI s úspornou LED technologií byly pro oddělení vytvářející vizuální propagační materiály příjemným překvapením, protože tým předtím pracoval jen s inkoustovými tiskárnami. OKI Pro9431dn tiskne rychlostí až 28 stran za minutu a potiskne papír až do 360 g/m2 a zvládá bannery o délce až 1,32 metru, tiskové rozlišení je 1200×1200 dpi a tonery vystačí až na 51 000 stran černobíle a 42 tisíc barevně.
Oak Furniture Land je největší prodejce masivního nábytku ve Velké Británii, kde provozuje 84 prodejen. Každý showroom je nyní vybaven chytrou multifunkční tiskárnou OKI ES7470 pro větší objemy tisku a malou černobílou tiskárnou OKI B412, která slouží jako záloha. Model ES7470 zajišťuje bezproblémovou integraci se stávajícími systémy pomocí řešení Smart Extendable Platform sXP, které nabízí zabezpečenou správu dokumentů a výstupu. Kombinace tisku, kopírování a skenování v jednom zařízení znamená i menší nároky na prostor. V rámci smlouvy o poskytování služeb Managed Print Services je vše shrnuto do přehledného kontraktu. Objednávání spotřebního materiálu je automatizované, stejně jako údržba.
Malý italský pivovar Zion se prezentuje jako „pivo šampionů“. Díky maloobchodním řešením společnosti OKI dokáže značka Zion interně a rychle tisknout zajímavé marketingové materiály. Jedná se mimo jiné o bannery, menu, etikety na láhve a identifikační náramky. Možnost tisknout na voděodolná a předřezaná média odolná proti potrhání je v tomto oboru velmi důležitá. Tiskárny OKI umožňují značce Zion rychle vytisknout tyto materiály na flexibilní média pomocí jednoho malého zařízení, a zároveň tím odstraňuje dodací lhůtu na externě tištěné materiály.
Magee of Donegal je známý irský výrobce a prodejce oděvů. Prostřednictvím služeb Managed Print Services od OKI dosahuje společnost každoroční úspory nákladů více než 25 procent. Hlavním prvkem byla výměna nebo konsolidace tehdejších 33 tiskových zařízení společnosti na 24 modelů řady OKI Executive Series. Navíc byl nainstalován software pro správu tisku, aby bylo možné vzdáleně monitorovat tiskové služby. Objem tisku v době auditu byl těsně pod 370 tisíc stránek ročně, 9 % barevného tisku reprezentovalo 35 % nákladů.
Německý specialista na pneumatiky Thomas Plankenauer vytiskne každoročně téměř milion stránek. Z tohoto důvodu má firma specifický požadavek na nákladově úsporný tisk a spolehlivost tiskových zařízení, protože každá ze 17 poboček vytiskne až 50 000 stránek ročně. OKI navrhla využít službu Managed Print Service a černobílé multifunkce ES7170. Veškerý spotřební materiál se automaticky doplňuje, jakmile úroveň toneru klesne pod 10 procent, společnost OKI se postará o doručení náhradního toneru.
Hardeck se v Německu zabývá prodejem nábytku a v současnosti má okolo 1400 zaměstnanců v šesti obchodech s celkovou prodejní plochou 160 tisíc m2. Růst v posledních letech postavil před oddělení IT nové výzvy. Řešení OKI zahrnovalo kompletní výměnu všech zastaralých tiskových zařízení, které pocházely od různých dodavatelů, za tiskárny řady OKI Executive Series. Součástí je také zavedení řízených tiskových služeb MPS, což firma využívá u více než 500 zařízení. „Naše zdroje IT se uvolnily a lze je využívat pro náročnější práci, kterou je potřeba provádět. Dokonce i naše finanční oddělení uznalo, že větší transparentnost času tisku a nákladů na tisk jsou jasným pokrokem,“ říká Joachim Barthel, manažer IT ve společnosti Hardeck.