Firmy se bez papíru ještě dlouho neobejdou. Chtějí však tisknout levně a bezpečně

Vize „bezpapírové“ kanceláře, která pracuje pouze digitálně, zatím není ve firmách aktuální. Každý druhý podnik v Česku stále podepisuje všechny dokumenty spojené se zákazníky či zaměstnanci výhradně v papírové podobě, polovina respondentů v průzkumu firmy Canon uvádí, že se chování jejich společnosti ve vztahu k papíru příliš nemění. Co však zákazníci při tisku dokumentů stále více vyžadují, je hospodárnost a zabezpečení nových technologií.

„Firmy volají po zefektivnění jejich každodenního chodu. Úspora nákladů a bezpečnost jsou tím, co klienty při zajištění kvalitních tiskových služeb dnes zajímá nejvíc,“ upozorňuje Jan Všetička, Product Business Developer společnosti Canon CZ. Ta se stala průvodcem firem do digitálního světa a své vize i postřehy dalších odborníků rozvíjí v projektu Kancelář budoucnosti.

 

Novinky i-SENSYS pro malé kanceláře

Hlavním požadavkům na kvalitu, rychlost, spolehlivost, malé rozměry a zabezpečení se snaží vyjít vstříc i společnost Canon, která nabízí nová multifunkční zařízení pro nejčastější tisk do formátu A3. Speciálně pro malé firmy nebo domácí kanceláře byla navržena nová modelová řada i-SENSYS, která se už stala synonymem laserových černobílých zařízení určených pro méně náročný tisk. Nesou označení LBP113W, LBP162DW, MF112, MF113W, MF264DW, MF267DW a MF269DW, a umožňují vlastní nastavení pracovních požadavků, čímž firmám zajišťují vysokou kvalitu výstupů při zachování nižších nákladů. „Nové multifunkce jsou kompaktnější a respektují současný trend co nejmenších rozměrů,“ říká Jan Všetička.

Většina modelů disponuje Wi-Fi, která zajištuje širokou možnost připojení nejen z počítače, ale i z mobilních zařízení. Pro snadné ovládání je integrován řádkový nebo dotykový LCD displej. Zároveň jsou vybaveny podporou tiskových technologií AirPrint, Mopria, Google Cloud Print a aplikací Canon PRINT Business. Rychlost tisku je až 43 stran za minutu.

 

Přírůstek imageRUNNER pro náročné

Na stoupající nároky zákazníků reagoval Canon prostřednictvím série multifunkcí imageRUNNER ADVANCE, jejíž produkty poskytují vysoký výkon a kvalitní barevný i černobílý výstup pro sofistikované kanceláře. Nově tak do široké rodiny 3. generace přibyla další zařízení v podobě řady imageRUNNER ADVANCE 500 II.

Tyto vyspělé kancelářské stroje poskytují tisk o rychlosti 52, 61 či 71 stran za minutu. Samozřejmostí je možnost oboustranného tisku, skenování i kopírování. „Zvyšuje produktivitu a poskytuje intuitivní uživatelské prostředí, což by mělo být základem každého moderního pracoviště,“ podotýká manažer Canon CZ s tím, že zařízení mohou díky jednoduchému ovládání pomocí velkého displeje používat všichni lidé z firmy – od skladu přes marketing, produktové a obchodní oddělení až po vedení společnosti.

 

Citlivá data zůstanou v bezpečí

Důležitým prvkem, na který dnes bývá při nákupu kancelářské techniky kladen důraz, je bezpečnost. A to jak samotného zařízení, tak i dokumentů v souladu s unijní směrnicí GDPR. Řada imageRUNNER ADVANCE nabízí možnost šifrování interního HDD a v rámci počítačové sítě umí tisknout také šifrovaně. Zabezpečené skenování zajišťuje funkce SEND, která při odeslání dokumentu do e-mailu nabízí možnost jej opatřit heslem, takže bude chráněný například proti tisku. Vybrané modely řady i-SENSYS, označené písmenem x, zase v sobě integrují podporu pro vestavěné přihlašování – Universal Login Manager.

Bezpečnost na úrovni přístupu uživatelů nabízí u obou modelových řad cloudové řešení uniFLOW Online. Bezplatná verze této aplikace poskytuje možnosti správy uživatelů, jejich autentifikaci, sledování nákladů či nastavení práv pro jednotlivé uživatele. Díky ní je možné tisknout přímo z mobilních zařízení pomocí funkce Mobile Print. „Systém uniFLOW Online Express umožňuje správcům povolit přístup k tiskárnám pouze oprávněným osobám, čímž při tisku, skenování i kopírování brání zneužití dat. Pro službu není třeba instalovat žádný lokální server, vše je v cloudu,“ dodává praktické zkušenosti Jan Všetička.

Řešení uniFLOW Online Express také umožňuje prostřednictvím webových stránek vytvořit vlastní, zcela oddělený prostor v cloudu a provést nastavení systému podle potřeb zákazníka. Jedná se o nový způsob, jak je možné řešit požadavky se správou zařízení, tisku, se zabezpečením i skenováním. Lze proto očekávat, že bude udávat směr, kam bude směřovat moderní kancelář budoucnosti.