Řemeslné pivo neboli „Craft beer“ je víc než jen pomíjivý trend. Je zodpovědné za oživení klesajících prodejů piva a přilákání zcela nové generace konzumentů. Po letech poklesu spotřeby se prodeje piva výrazně zvýšily v roce 2013 a nadále zažívají trvalý růst, zejména díky zavedení piv typu craft beer a speciálních piv.
Jen v Evropě se nachází více než 10 000 pivovarů a co se objemu roční produkce piva týče, je EU na druhém místě – na tom prvním stojí Čína. Je zřejmé, že chuť na pivo je globálně silná a stále přetrvává, a řemeslné pivo představuje příležitost jak oslovit různorodé chutě spotřebitelů po celém světě.
Skvělá příležitost
Očekává se, že hodnota globálního trhu s řemeslným pivem dosáhne do roku 2025 hodnoty 502,9 miliardy USD, což znamená, že si pivovarníci, kteří se drží trendu craft beer, mohou zvýšením přitažlivosti nad rámec nabídky zvedených pivních značek zajistit nové zdroje příjmů.
Hlavním cílem každého pivovaru je vyrobit skvěle chutnající pivo. Co dělá dobré pivo? Jeho vzhled, pěna, chuť, hloubka, barva a aroma. Přidejte k chutnému pivu dobře navržené balení se stylovou lahví nebo plechovkou a etiketu, límec na láhev nebo obal, který láká na vysokou kvalitu a jedinečnost řemeslného piva a máte produkt, který je také vizuálně přitažlivý.
Minipivovary, mikropivovary a nově také řemeslné pivovary jsou často malé podniky v individuálním vlastnictví, které využívají tradičnější metody vaření menších várek piva s jedinečnou kvalitou a chutí. Díky rozmachu tohoto trendu se mohou tyto menší pivovary rvát s těmi většími o podíl na trhu.
Stoupající obliba pití řemeslného piva však znamená, že tisíce malých pivovarů soupeří o místo na přesyceném trhu. Vyniknout mezi konkurenčními řemeslnými pivovary a většími značkami může být pro malou firmu náročné. Menší pivovary proto musí najít kreativní a nákladově efektivní způsoby, jak upoutat – například prostřednictvím personalizovaných etiket a límců na áahve a také pořádáním a sponzorováním firemních akcí.
Marketingový rozpočet velmi malých až středních pivovarů se s těmi, kterými disponují jejich větší protějšky, nemůže ani zdaleka rovnat. S menším počtem hektolitrů uvařeného piva často nepotřebují velké objemy etiket ani propagačních materiálů, které vyžadují větší značky piva, a jejich výroba je tedy pro malé firmy drahá.
Vytiskněte nápad, který nezapadne
Společnost OKI má zkušenosti s podporou pivovarnického trhu a chápe, že zatímco větší pivovary si mohou sjednat speciální ceny za stovky tisíc vytištěných etiket a také prostor pro jejich skladování, menší pivovary by mohly získat výhodu tím, že využijí interní tisk.
Pomocí tiskárny štítků, jako je například tiskárna Pro1050 od společnosti OKI, mohou malé pivovary vytisknout přesný objem etiket, když je potřebují, a to až 8 000 etiket denně. Pivovary tak ušetří výdaje za využívání externích dodavatelů tisku a také se zbaví dodacích lhůt. A díky minimálnímu objemu čítajícímu pouhou jednu etiketu to také znamená, že personalizované etikety jsou další cenově dostupnou příležitostí. Personalizace produktů může přinést změnu, když uvážíme, že 80 % častých zákazníků kupuje pouze značky, které nabízejí individuální zážitek.
Tiskárna štítků řady Pro1050 od společnosti OKI je dokonalým doplňkem pro jakýkoli pivovar, který chce maximalizovat efektivitu nákladů prostřednictvím tisku vlastních štítků. Toto kompaktní zařízení umožňuje tisk barevných etiket v malých sériích na vyžádání. K tomu přidává všestrannou manipulaci s médii a tvorbu voděodolných etiket, které jsou ideální pro použití v chladicích prostorách. Tiskárna Pro1050 navíc může řemeslným pivům pomoci využít nový barevný rozměr díky tisku CMYK+bílá. Poskytuje rovněž větší flexibilitu v designu etiket, včetně etiket pro tmavší lahve a celé řady médií, například papíru, syntetických materiálů, čirých, barevných nebo texturovaných.
Tisk proměnlivých dat (VDP) je další oblast, kde model Pro1050 přidává pivovarům hodnotu a umožňuje jim tisknout malé série etiket s různými názvy piv, sezónní výrobu, natisknout název maloobchodního prodejce nebo distributora nebo jakékoli jiné proměnlivé informace, jako je čárový kód a údaje o malé várce.
Není to však jen interní tisk etiket, kde mohou menší pivovary získat konkurenční výhodu. Cenami ověnčená řada C800 společnosti OKI, doplňující model Pro1050, umožňuje produkci široké škály marketingových materiálů, které se tisknou interně, a přitom v profesionální kvalitě. Od límců na lahve a obalů po voděodolné nápojové lístky odolné proti potrhání, pozvánky na akce, volně stojící bannery a samolepicí podlahové a okenní nálepky. To vše a mnohem více umožní řemeslným pivovarům zajistit si aktivní propagaci a nabízet zákazníkům možnost přizpůsobit si akce a piva podle vlastních představ.
Budování značek na vyžádání
Italský řemeslný pivovar Zion Birra si vybral řadu C800 jako spolehlivé a cenově úsporné řešení tisku, které napomůže růstu značky a upoutá pozornost na akcích a veletrzích pomocí visacích bannerů, rozbalovacích bannerů, voděodolných nápojových lístků a náramků. Firma zařízení také využívá k vytváření materiálů pro vlastní malý řetězec butikových hospůdek. Generální ředitel připisuje raketově rostoucí prodeje značky flexibilitě, kterou jeho podnikání poskytla právě řada C800 od společnosti OKI.
„Ať už se jedná o bannery, nápojové lístky, límce na lahve nebo náramky, když máte tiskárnu přímo na místě, lze uskutečnit nejrůznější nové nápady,“ Amauris Perez, generální ředitel, Zion Birra.
Řada C800 se snadno používá, takže je ideální pro pivovary, které nemají předchozí zkušenosti s tiskem. Stejně jako tiskárna štítků Pro1050, i řada C800 pomáhá firmám snižovat náklady na tisk a dosahovat kreativních, profesionálních výsledků bez zdlouhavých procesů, které jsou průvodním jevem spolupráce s dodavateli tisku z řad třetích stran.
Jak malý dodavatel etiket prorazil v celosvětové propagační akci na ragby
Jihoafrický dodavatel etiket Talis Labels byl doporučen jako pomoc při projektu holandské pivovarnické společnosti Heineken. Projekt se konal v roce 2019 a zahrnoval tisk etiket v limitované edici, která byla součástí propagace sponzorování globálního ragbyového turnaje společností Heineken. Zadání znělo: ohromující průhledná etiketa, která bude dobře vidět na tmavé lahvi Heineken. Součástí zakázky byl také rychlý obrat. Firma Talis Labels však postrádala nezbytné vybavení potřebné k dosažení povrchové úpravy etikety podle představ společnosti Heineken, a ještě k tomu v tak těsném časovém rámci.
Aby firma Talis Labels splnila zadání, začala hledat komplexní tiskárnu štítků, která by byla jiná než tradiční tiskárny štítků CMYK. Společnost Talis si zvolila tiskárnu štítků Pro1050 od společnosti OKI díky možnosti pětibarevného tisku (CMYK+bílá), nákladové efektivitě a schopnosti plného přizpůsobení a dostatečně kompaktním rozměrům, které firmě umožnily umístit ji vedle řezačky. Po první sérii 600 etiket si společnost Heineken objednala dalších 20 000 etiket, které firma Talis dokázala díky tiskárně Pro1050 od společnosti OKI včas vyrobit.
“…Tiskárna Pro1050 nabízí v porovnání s jinými, méně všestrannými řešeními pro tisk etiket vysoké úspory nákladů, a rozhodně pomohla při úspěšné propagaci značky Heineken…“ – Paul Stretton, vlastník a zakladatel firmy Talis Labels.
Není to jen o pivu
U řemeslných piv mívají pivovary pocit, že jde jen o chuť. Záleží však na celkové přitažlivosti! Klíčem je přilákat milovníky piva, a prvním faktorem je vzhled lahve. Od etikety až po propagační marketingové materiály – to vše pomáhá ovlivňovat rozhodování o nákupu tím, že vyniknete na přeplněném trhu. Řešení společnosti OKI pro trh s řemeslným pivem mohou dokázat mnohem víc než jen sdělit, o jaký produkt jde a kdo jej vyrábí. Může pomoci vytvořit a propagovat identitu značky.
Pivovarům, které jsou již ostřílenými hráči v trendu řemeslných piv, i těm, které se teprve snaží prosadit na rostoucím trhu, pomůže společnost OKI zajistit nápadnou prezentaci značky mezi konkurencí díky profesionálním a dostupným personalizovaným výsledkům, které jsou k dispozici na vyžádání.
Chcete-li se dozvědět více o umění tvorby značek řemeslného piva prostřednictvím výrazných etiket a propagačních materiálů tištěných interně na vyžádání, kontaktujte nás na adrese marketing@okieurope.com nebo navštivte webové stránky www.okieurope.com.