Technologie Workplace Hub Konica Minolta pokrývá veškeré současné IT potřeby a je připravena i na pracoviště budoucnosti

V obchodním světě je IT považováno za páteř většiny firem i organizací. Propojuje téměř veškeré pracovní procesy a protéká jím hlavní proud informací. Pro zjednodušení tohoto prostředí přichází Konica Minolta s revolučním řešením Workplace Hub (WPH).

IT infrastruktura je dnes stále složitější a náročnější na odbornost i na finanční prostředky. Roste potenciál kybernetických hrozeb, které vyžadují nepřetržitou kontrolu a aktivní uplatňování bezpečnostních opatření. Současně se zvyšuje množství využívaných technologií a s nimi spojených pracovních procesů, které je třeba udržovat v chodu.

„IT oddělení zejména malých a středních podniků v současné době jen s velkým vypětím zvládají neustálé inovace informačních technologií a postupující integraci jednotlivých procesů. Jejich omezené finanční prostředky i samotné tempo změn jim takřka znemožňují držet krok s překotným vývojem,“ uvedl Vladimír Horák, Business Development Manager pro WPH Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Problém se prohlubuje rovněž v souvislosti s regulační zátěží, jakou představuje například nedávno zavedené Evropské nařízení o obecné ochraně údajů neboli GDPR. Technologie WPH zákazníkům umožní přenechat starosti s IT na nás a soustředit se na to, co je pro ně důležité.“

Produkty WPH zrychlí a zjednoduší práci s IT napříč využívanými technologiemi i pracovním prostředím. Jsou proto vhodné také pro velké společnosti s více pobočkami, kde vyřeší nutnost nákladného přesouvání IT specialistů mezi jednotlivými pracovišti. „Jde o vysoce flexibilní platformu s vlastním ekosystémem aplikací, který je možné rozšířit
o stávající aplikace zákazníků. Řešení Workplace Hub je výsledkem spolupráce s mnoha špičkovými světovými lídry IT technologií a inovací, kteří udávají trend,“ vysvětlil V. Horák. Kromě společnosti Microsoft to byla firma Hewlett Packard Enterprise, která participovala na vzniku serverové infrastruktury, maximální úroveň zabezpečení zajišťuje řešení od společnosti Sophos.

 

Zaměřeno zvláště na malé a střední firmy

Workplace Hub představuje komplexní řešení pro firmy, které čelí výzvám v oblasti bezpečnosti, digitální transformace nebo návrhu nového IT a jeho řízení.

Je vybaven nejnovějším hardwarem a softwarem a dokáže uspokojit všechny potřeby moderního IT prostředí založeného na vlastní platformě
a kombinaci toho nejlepšího z cloudu a on-premise řešení. Umožňuje monitoring a podporu 24/7, hardware je optimalizován pro potřeby každého zákazníka a ekosystém aplikací přispěje k lepšímu fungování společnosti.

Součástí WPH jsou řízené IT služby, ať už jde o samotnou infrastrukturu založenou na Workplace Hubu, zabezpečení systému a ochranu dat nebo úložiště dat a řízení zálohy. Zákazník si zde sám rozhodne, co z poskytované nabídky využije a v jaké míře. Platforma Workplace Hub umožňuje jednoduché ovládání podstatných funkcí i naprostému IT laikovi a veškeré služby jsou poskytovány prostřednictvím jediného dodavatele, kterým je Konica Minolta.

WPH ve dvou variantách provedení

Řešení WPH je možné rozdělit na dva základní produkty. Zařízení Worklpace Hub je určeno přímo do kanceláří, které potřebují komplexně zajistit IT vybavení. Jeho instalací získají na 1 m2 kompletní IT infrastrukturu včetně tiskových služeb a konektivity zaměstnanců prostřednictvím spolehlivé Wi-Fi. Varianta s označením Edge je určena do serveroven. Díky ní je nejen posílen výkon serverovny, ale zákazník získává i WPH platformu s ekosystémem aplikací. V obou případech jsou k dispozici i další výhody, jako monitoring 24/7, Ochrana dat nové generace a další (viz níže).

Co může WPH nabídnout:

  •         Kompletní infrastrukturu na 1 m2
  •         Monitoring IT 24/7
  •         Ochranu dat nové generace
  •         To nejlepší z cloudu a on-premise řešení
  •         Inovativní produkt reflektující evoluci práce
  •         Ekosystém připravený pro další zvyšování produktivity práce
  •         Bezproblémový přechod na nové řešení či „bezešvé“ spojení stávajícího IT s WPH
  •         Jednoho dodavatele, jednu smlouvu, jedno SLA, jeden přehled

Čtyři základní opěrné body

Řešení prostřednictvím WPH spočívá na čtyřech pilířích. Tvoří je administrátorský panel poskytující nastavení úložného prostoru a zálohování, přehled zabezpečení, správu licencí a Wi-Fi sítě, správu uživatelů a přístup do obchodu s aplikacemi a službami Konica Minolta. Druhou stěžejní oblastí je IT infrastruktura, která sestává z multifunkční tiskárny, úložiště a hybridního cloudu, serveru a Wi-Fi přístupového bodu. Třetím pilířem je týmový prostor pro efektivnější komunikaci mezi zaměstnanci, který vyjma dnes již běžných funkcionalit, jako je sdílení souborů
a práce s nimi, nabízí další doplňkové aplikace a umožňuje multifunkční tisk. Čtvrtým opěrným bodem jsou služby správy IT zahrnující bezpečnostní systém a ochranu dat, správu úložiště a zálohování, instalaci zařízení a podporu přímo na místě, nepřetržitý monitoring a správu celého systému nebo další technickou podporu a profesionální IT služby.

Konica Minolta využívá vysoce pokročilý monitorovací nástroj s prediktivními funkcemi speciálně navržený pro Workplace Hub. Jeho prostřednictvím může Konica Minolta neustále sledovat celou škálu zařízení všech zákazníků, kteří jsou v její péči, a rychle se zaměřit na konkrétní místa nebo jednotlivé systémy, kde se vyskytnou případné problémy. Díky tomu je dokáže řešit dříve, než skutečně nastanou, aniž by si jich zákazník vůbec všiml.

Jde to snadno a rychle

Proces přechodu na platformu Workplace Hub je velmi jednoduchý. Experti Konica Minolta spolu s potenciálním zákazníkem definují jeho problémy a požadavky a následně navrhnou ideální řešení. Tím může být čisté pokrytí všech IT potřeb s pomocí Workplace Hubu nebo zajištění „bezešvého“ napojení na stávající systémy, které z nejrůznějších důvodů není možné změnit. Další možností je nabídka kombinující to nejlepší
z cloudových a on-premis (lokálních) řešení. Samotná realizace včetně migrace prostředí je pak otázkou dnů až týdnů v závislosti na požadavcích a časových možnostech zákazníka.